TST-01706 Challenge Based Innovation Project Course, 10 cr

Additional information

Cern CBI@Tau The course is only intended for degree students

Person responsible

Saku Mäkinen, Jouko Nieminen, Santeri Repo, Antti Stenvall

Lessons

Implementation Period Person responsible Requirements
TST-01706 2019-01 1 - 2 Timo Allinniemi
Jouko Laitinen
Saku Mäkinen
Jouko Nieminen
Santeri Repo
Antti Stenvall
Projektityö, jossa luodaan konkreettinen ratkaisu yhteiskunnalliseen ongelmaan erilaisia innovointimenetelmiä hyväksi käyttäen, opetukseen sekä ryhmän toimintaan vastuullisesti ja aktiivisesti osallistuen. Kurssisuoritus edellyttää kiitettävää oma-aloitteisuutta ja työmoraalia yhdistettynä hyviin ryhmätyö- ja sosiaalisiin taitoihin. Opiskelijat työskentelevät intensiivisellä aikataululla ryhmissä, ratkaisten maailmassa esiintyviä merkittäviä käytännön ongelmia.

Lisätietoja: https://www.youtube.com/watch?v=leZ42VxDg6E
TST-01706 2019-02 3 - 4 Saku Mäkinen
Jouko Nieminen
Santeri Repo
Antti Stenvall
Projektityö, jossa luodaan konkreettinen ratkaisu yhteiskunnalliseen ongelmaan erilaisia innovointimenetelmiä hyväksi käyttäen, opetukseen sekä ryhmän toimintaan vastuullisesti ja aktiivisesti osallistuen. Kurssisuoritus edellyttää kiitettävää oma-aloitteisuutta ja työmoraalia yhdistettynä hyviin ryhmätyö- ja sosiaalisiin taitoihin. Opiskelijat työskentelevät intensiivisellä aikataululla ryhmissä, ratkaisten maailmassa esiintyviä merkittäviä käytännön ongelmia.

Lisätietoja: https://www.youtube.com/watch?v=leZ42VxDg6E

Learning Outcomes

After the course, the student is able to: Use tools and methods for product design in a practical radical innovation project, use the substance knowledge of his/her studies in a real life problem solving, communicate fluently orally, by writing as well as by visual and other means and participate in a professional role in a project team that - develops highly futuristic, technologically feasible ideas - creates a demo or a prototype of a product, service or other innovation - understands how to design with incomplete information - understands the value and apply iterative prototyping - develops skills in moving ideas into testable, tangible prototypes quickly - makes well justified design decisions in an ambiguous design environment - reframes a problem taking into account the different stakeholders as well as its the societal impact Team working skills are especially emphasized as the course comprises of assignments carried out by a cross-disciplinary and international team comprising of students with different backgrounds and skill sets.

Content

Content Core content Complementary knowledge Specialist knowledge
1. Needfinding and user approach in innovation     
2. Roles of basic research, ideation and benchmarking in design process      
3. Problem divergence, convergence and data synthetisation and analysis in radical innovation      
4. Prototyping, testing and hypothesis setting in innovation process     

Correspondence of content

There is no equivalence with any other courses

Updated by: Repo Santeri, 22.03.2019