Technology Day – VR Walkthrough -tapahtuma esittelee CIVITin uusia tiloja ja tutkimusta

Tampereen teknillisen yliopiston immersiivisten visuaalisten teknologioiden tutkimuskeskus CIVITin Technology Day -tapahtumassa luvassa esityksiä, demoja ja tuoretta tutkimustietoa – äärimmäistä VR-kokemusta unohtamatta. Tervetuloa mukaan 12.1.2018!

Tampereen teknillisen yliopiston immersiivisten visuaalisten teknologioiden tutkimuskeskus CIVIT (Centre for Immersive Visual Technologies) järjestää 12.1.2018 Technology Day - VR Walkthrough –tapahtuman. Tutkijat, opiskelijat, yritysten edustajat ja muut CIVITistä kiinnostuneet pääsevät kuulemaan virtuaali- ja lisätyn todellisuuden uutuuksista, kokeilemaan demoja ja tutustumaan CIVITin uusiin tiloihin.

Tilaisuuden pääpuhuja on professori Marcus Magnor Braunschweigin teknillisestä yliopistosta Saksasta. Alan yrityksistä puheenvuoroja ja demoja pitävät Varjo, Rust ja Omnifinity.

– Technology Dayssa esittelemme äärimmäisen VR-kokemuksen Omnideckilla, kehittyneitä lisätyn todellisuuden visualisointialustoja, LiDAR-datan muuntamista pistepilvidataksi, SLAM-käyttöön kehitetyn liikkuvan robotin ja paljon muuta. Käymme läpi tärkeimmät vaiheet immersiivisen VR-kokemuksen luomiseen alan akateemisten ja teollisuuden asiantuntijoiden johdolla, CIVITin johtaja, professori Atanas Gotchev kertoo.

Tapahtumaan on vapaa pääsy. Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan viimeistään keskiviikkona 10.1. CIVITin sivuilla >>

Uudet tilat Sähkötalossa

CIVIT (Centre for Immersive Visual Technologies) on Suomen Akatemian ja TTY:n rahoittama kansallinen tutkimuskeskus, joka tarjoaa tutkijoille, opiskelijoille ja yhteistyökumppaneille ensiluokkaiset tilat, laitteet ja tutkimusosaamisen visuaalisen esityksen tunnistukseen, prosessointiin ja immersiiviseen toistamiseen.

CIVIT on hankkinut tutkimukseensa modernia laitteistoa ja kerännyt relevanttia tutkimusosaamista. Uusi hankinta on paljon kiinnostusta herättänyt, alun perin militäärikäyttöön kehitetty Omnideck-virtuaalitodellisuuslaite, jonka avulla CIVITissä päästään tekemään monenlaista tutkimusta.

– Esimerkiksi lisätyn todellisuuden sovelluksia voidaan testata ja kehittää virtuaalitodellisuudessa. Koehenkilö voi kulkea vapaasti ja pääsee reagoimaan aidosti lisättyyn todellisuuteen virtuaalimaailmassa. Näin saadaan tärkeää tietoa sovelluksista, joiden toteutuminen todellisessa maailmassa on vielä monen vuoden päässä, Gotchev sanoo.

Aika: perjantai 12.1.2018 kello 9.30–16.00
Paikka: Sähkötalon auditorio 1, Tampereen teknillinen yliopisto (Korkeakoulunkatu 3, Tampere)
Ohjelma: http://www.tut.fi/civit/index.php/vr-walkthrough/
Ilmoittautuminen: viimeistään 10.1. Eventbritessä