Robotit täyttävät Tampere-talon keväällä 2018

Euroopan suurin robotiikka-alan konferenssi European Robotics Forum (ERF) järjestetään Tampereella maaliskuussa 2018. Konferenssi kokoaa yhteen noin tuhat alan ammattilaista.

European Robotics Forum (ERF2018) -konferenssi järjestetään Tampere-talossa 13.─15.3.2018. Konferenssissa käsitellään ajankohtaisia yhteiskunnallisia ja teknisiä robotiikkaan liittyviä teemoja. Kiinnostavia aiheita ovat esimerkiksi ihminen-robotti-yhteistyön turvallisuus sekä robotiikan mahdollisuudet uudistaa teollisuuden tuotantokykyä ja yhteiskunnan erilaisia palveluita.

Konferenssissa esitellään myös alan uusinta tutkimusta sekä EU:n Horizon 2020 -tutkimusohjelman suunnitteilla olevia kehitysprojekteja. Lisäksi tapahtuma tarjoaa alan kotimaisille yrityksille ainutlaatuisen näyteikkunan Euroopan markkinoille.

─ Konferenssin saaminen Tampereelle on merkittävä mahdollisuus tuoda esiin tamperelaista osaamista ja luoda elintärkeitä yhteistyösuhteita. Esimerkiksi Tampereen teknillisen yliopiston liikkuvien, lentävien ja uivien robottien tutkimus ja opetus ovat laajuudessaan Suomen kärkeä. Tutkimustulokset myös siirretään elinkeinoelämän käyttöön, sanoo dekaani Pauli Kuosmanen teknisten tieteiden tiedekunnasta.

European Robotics Forum järjestetään kerran vuodessa. Tänä vuonna se järjestettiin Edinburgissa. Konferenssi on kasvanut jo noin tuhannen osallistujan tapahtumaksi. ERF-konferenssien sarjaa hallinnoi euRobotics-yhteisö Belgiasta.

Tampereella konferenssin järjestää Suomen Robotiikkayhdistys ry yhteistyössä Tampereen teknillisen yliopiston kanssa.

Projektipäällikkö Jyrki Latokartano, etunimi.sukunimi@tut.fi, p. 040 706 0122
Juhani Lempiäinen, p. 045 670 1580
Professori Juha Röning, etunimi.sukunimi@ee.oulu.fi, p. 040 518 1621

www.roboyhd.fi