Uutiset ja tapahtumat - Tampereen teknillinen yliopisto

Jaana Kaartinen TTY:n brändijohtajaksi

KTM Jaana Kaartinen aloittaa uudessa tehtävässä TTY:n brändijohtajana 18. huhtikuuta. Brändijohtaja vastaa vetovoimaisen tekniikan brändin rakentamisesta ja johtaa TTY:n viestintä- ja kumppanuustoimintoja.

Kaartinen on kokenut brändinrakentaja, markkinoinnin ammattilainen ja liiketoiminnan kehittäjä. Viimeiset runsaat 10 vuotta hän on toiminut Aamulehdessä ja Alma Mediassa myynnin ja markkinoinnin ratkaisuista vastaavana johtajana, brändijohtajana sekä konsernin brändi- ja tutkimustoiminnan ketjunvetäjänä.

- Olen suunnitellut, toteuttanut ja johtanut muutos- ja brändiprosesseja sekä mainostoimistoissa että yrityksissä, Kaartinen kertoo.

Brändijohtajan tehtävä on TTY:ssä uusi. Brändijohtaja vastaa yliopiston viestinnän, markkinoinnin ja kumppanuustoiminnan johtamisesta, vahvistaa TTY:n brändiä ja imagoa sekä kehittää sidosryhmätyötä.

- TTY:n strategiassa vuosille 2016-2020 on kunnianhimoisia tavoitteita, joiden kirkastaminen sisäisesti ja ulkoisesti on tärkeää. Osa niistä on varmasti jo arkipäivää, mutta eivät välttämättä tunnettuja tavoitelluissa kohderyhmissä. Toimintaympäristössä tapahtuvien muutosten samoin kuin hiljaisten signaalien aistiminen pitää strategiatyön jatkuvana myös brändin näkökulmasta, Kaartinen pohtii.

- Yritysyhteistyö on TTY:n perinteinen vahvuus ja se on saanut myös kansainvälistä tunnustusta. Kehitystä jatketaan sidosryhmävaikuttamisen avulla. Asiakas- ja kumppanuussuhteiden varmistaminen ovat kuuluneet oleellisena osana kaikkiin työtehtäviini. Verkostoja rakennan myös hallitustyöskentelyn kautta sekä yrityksissä että järjestöpuolella, kertoo Kaartinen.

Rehtori Mika Hannula toteaa, että tekniikan tutkimus ja koulutus jatkuvat vahvoina myös uudessa, aiempaa vahvemmassa tamperelaisessa yliopistossa vuonna 2019.

- Kilpailu hyvistä opiskelijoista, yhteistyökumppaneista ja tutkimusrahoituksesta todennäköisesti kovenee ja Tampere tarvitsee vahvan teknillisen yliopiston brändin myös tulevaisuudessa. Siitä hyötyy koko yliopistokonserni, Hannula sanoo.

 

 

 

Uutisen jättäjä: Katja Ayres
Asiasanat: palvelut ja yhteistyö, työssä tty:llä, tietoa tty:stä, näkyvyys ja viestintä