Palvelut - Tampereen teknillinen yliopisto

Kirjasto

Palvelut

Asiakaspalvelu

Kirjaston pohjakerroksesta löydät asiakaspalvelupisteen, josta voit kysyä neuvoa arkisin klo 9-17.

Asiakaspalvelussa hoituu muun muassa kirjastokortin käyttöönotto ja maksujen maksaminen. Henkilökunnalta saat myös opastusta ja ohjausta siihen, mistä ja miten löydät tietoa.

Tutustu myös asiakaspalvelumme periaatteisiin.

Omatoimikirjasto

TTY:n opiskelijat ja henkilökunta pääsevät kulkukortilla kirjaston tiloihin 24/7. Kirjaston asiakas- ja oppimistilat, tietokoneet, painetut ja elektroniset kokoelmat sekä kahvi- ja välipala-automaatti, ovat asiakkaiden käytössä. Aukioloajoissa voi olla poikkeuksia mm. juhlapyhien aikaan.

Kaikki palvelut ovat käytössä itsepalveluperiaatteella, mm. kirjojen lainaus ja palautus tapahtuu itsepalveluautomaateilla.

Arkisin kirjasto on kaikille avoinna klo 8-17, henkilökunta on paikalla klo 9-17.

Kaukopalvelu

Kaukopalvelu hankkii aineistoa yliopiston kirjaston asiakkaille sekä lähettää lainoja ja jäljenteitä kirjaston kokoelmista muille kirjastoille.

Palveluhinnasto

Maksuttomia palveluja ovat neuvonta, aineistojen lainaaminen ja varaaminen sekä tietokantojen, tilojen ja laitteiden paikalliskäyttö. Tiedonhankintataitojen opetus on maksutonta TTY:n opiskelijoille ja henkilökunnalle.

Palveluhinnastoa voit kysyä myös palvelutiskiltä.

Maksullisia palveluja ovat kaukopalvelu ja tilatut tietopalvelutoimeksiannot. Muita maksuja ovat varatun kirjan noutamatta jättäminen, myöhästymismaksut ja karhuntakulut. Yli 10 €:n maksukertymä aiheuttaa asiakkaalle lainakiellon. Tällöin ei voi lainata eikä uusia lainoja, ennen kuin maksut on hoidettu. Maksujen kertymisestä tiedotetaan sähköpostitse. Onkin syytä huolehtia yhteystietojensa päivittämisestä. Maksut voi suorittaa kirjaston asiakaspalvelussa käteisellä tai yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla. Lisätietoja palveluhinnastosta ja käyttösäännöistä.

Palautustodistus

Kirjojen palautustodistus on valmistumispapereihin tarvittava todistus siitä, että lainat ja maksut on hoidettu. Todistuksen antohetkellä opiskelijalla saa olla lainoja, mutta ne eivät saa olla myöhässä. POPissa oleva lomake (rtf) lähetetään täytettynä sähköpostin liitteenä osoitteeseen kirjasto@tut.fi. Lisätietoja asiakaspalvelusta, puh. 040 198 1600.

 

Päivittäjä: Jonna Lahti, 03.08.2016 14:05.
Sisällöstä vastaa: Tevaniemi Johanna
Asiasanat: palvelut ja yhteistyö, kirjasto